kerja pun memilih...??

Leave a Comment
geram plus sakit hati.....
susah kan hidup nie sebenarnya....
*aku baru sedar hidup nie susah sebenarnya..kesian aku...huhu


firstly.....
aku nak tanya.....
senang sangat ke nak cari kerja sekarang nie...??
aku rasa susah juagk la....
even ada degree or diploma pun still susah.....
sebab....
dah ramai sangat yang ada degree and diploma....

so...
kalau setakat ada sijil tue tak payah la memilih sangat.....
betul tak...??
bukan aku nak cakap besar...
aku pun bukannya pandai sangat...h0h0


tapi...
sekurang-kurangnya....
aku tak la kerja sebulan then berhenti.....
yang paling tak tahan....
kerja baru sehari dah nak berenti....huhu~
alasan....
kerja susah and berat....
nonsense.....

memang melampau tak terkata nie......
ops.....
termengata and mengutuk orang pulak....

bukan niat nak mengata orang...
just nak jadikan pengajaran......
kalau dapat kerja apa-apa pun just grab it.....
jangan la dapat susah sikit or kena marah sikit dah nak berhenti....
its a part of life la.....

tak kan tak boleh kena marah langsung.....
tak boleh suruh buat kerja berat sikit pun.....
yang penting pengalaman....
then.....
kalau nak demand gaji tinggi or apa-apa pun....
mintak la....

okey done....
tazkirah tamat....
*tazkirah ker...???

p/s : kesian dekat orang yang tolong recommend....tak pasal-pasal dia yang dapat malu etc....walaupun dia tak tau apa-apa....
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 cOnteNgan: