i d0nt wanna kn0w them

Leave a Comment
ya...aku sedang membenci seseorang sekarang.....
bukan membenci kerana sayang....
tapi membenci kerana sikap dan perangai mereka....

ya...mereka...bukan dia....
meaning....ramai.....
bukan seorang...tapi TIGA....
dan aku gelarkan mereka....'YES'....
sebab....
itu singkatan nama mereka.....

kenapa aku perlu membenci mereka...??
sebab....
aku jelik dgn perangai mereka....
aku benci melihat kelakuan mereka....
aku geli mendengar butir bicara mereka....

aku ada hak untuk membenci mereka....
dan mereka juga ada hak tidak menyukai aku....
cuma jgn lupa pada tanggungjawab anda....

tapi.....
walau sebenci mana pun aku tetap menjaga perlakuan aku....
tutur kata aku....
kerana....
walau kemana aku pergi....
lambat laun aku perlu berhadapan dgn mereka juga....

jangan disangka jika kau kawan kepada kawan aku...
maka....
aku akan bersikap lembut dengan mu.....

apa kelakuan, perangai dan tutur kata mereka yang aku benci...???
-aku tak suka orang yang hanya tahu mengharapkan orang lain berbuat sesuatu tapi dia sendiri tak berusaha melakukannya.....
(atau dalam bhs kasarnya....org dah sediakan makanan dpn hidung baru nak keluar bilik untuk makan)
-aku tak suka org yang pengotor.....
(jgn ingat aku nie orang gaji nak tolong bersihkan or kemas sampah sarap korang)
-aku tak suka org yg talam dua muka.....
(depan pijak semut tak mati tapi perangai lagi teruk pada syaitan...kalau orang dah bagi amanah tu sampaikan la...jgn la buat2 tak tahu and orang lain pulak yang dipersalahkan)
-aku tak suka orang yg gedik aka macam dia sorang ada pakwe....
(pakwe ko tu tak tentu lagi jadi husband ko...tak payah la nak menayang yang ko ada pakwe...aku tau aku bukan baik sgt...tapi aku still ada maruah kalau nak bandingkan dengan korang)

sorry la kalau selepas nie aku tak layan korang dah....
bukan aku nak jadi macam nie....
tapi....
korang yang paksa aku buat macam nie....

kalau korang baca entry nie and terasa....
aku rasa korang mesti boikot aku terus.....
sebab korang memang tak boleh terima kritikan....

kalau aku boleh lenyapkan korang dari dunia nie....
dah lama aku buat macam tu....

aku doa korang akan berubah.....
sebab sem depan aku akan berhadapan dengan korang lagi.....
aku tak nak free je dapat dosa sebab tak bertegur sapa dengan korang lebih dari 3 hari....
walaupun aku nie tak baik mana pun....
tapi...
kalau benda tu dah terang2 berdosa buat apa aku nak buat....

akhir sekali....
aku doa sangat korang berubah....

p/s : maaf penggunaan bahasa tak betul....sbb jiwa + otak tak betul....sbb hati aku masih membenci mereka....moga aku dapat mengurangkan kebencian pada mereka....amin....


Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 cOnteNgan: