Hari Raya K0RBAN....!!

Leave a Comment
Mo0D : sedih and malaS
L0cati0n : 0ffice aka tempat practical
Listening : mUtiara fm (sbb rindu nak balik Penang...wawa)

Pagi nie terasa kemalasan yg teramat...
sebab....
tiada siapa di rumah sewa....
kecuali...
aku + tyah....aisyah....
sarapan = bihUn sUp semalam....haha~

okey....
sebenarnya...
tak de apa yg aku nk kongsi....

tapi....
disebabkan aku terlalu bosan dekat office...
maka aku pun merepek la dekat bl0g aku nie...haha~
(alasan tak diterima...!!)

so....n0w..
biar aku story skit pasal raya Haji / Korban / Aidil Adha aku thn nie...
pagi raya macam biasa pergi sembahyang raya la....
(macam biasa...???padahalnya dah bertahun ak tak pergi sembahyang raya kot...kalo dok rumah kena siapkan makanan jer...haha~)

tepat pukul 8 aku and tyah pergi Masjid Negeri Shah Alam...
mula-mula macam tak nak pergi...

sebab....
aku tak tau nak parking motor dekat mana...haha~
boleh plak mcm tue kn...

then...
siap sembahyang raya and dengar khutbah....
kami berdua pun pulang la ke rumah....
aktiviti seterusnya.....
malu la pulak nak bagitau...haha~
basuh baju yg dah bertimbun-timbun...
basuh guna mesin basuh jer pun..haha~

then....
lepas Zohor baru keluar berjalan...
bukan berjalan raya rumah org...

tapi....
berjalan-jalan di supermarket...haha~
lokasi pilihan....
PAS, SACC and PKNS....tiga serangkai....

tapi....
its bored....
sebab tak de apa-apa pun aku rasa....
banyak kedai tak buka....
orang pun tak ramai....
parking pun banyak kosong.... (parking byk pun masalah...haha~)
kereta pun tak byk dekat atas jalan.... (siap boleh tido atas jalan lagi...hiperbola okey...)

akhirnya.....
ambil keputusan ke GIANT....

for what....
beli barang untuk masak bihun sup....
nk senarai ker bahan-bahan....
tak payah la....
fikir-fikir sendiri je la bahan-bahan dia...haha~

then....
petang tue mulakan operasi membuat bihun sup....
(org buat makanan malam raya tp aku dah raya baru nak buat..tapi tak pe..bak kata tyah..raya 3 hari...haha~)

so that all.....
rutin raya aku tahun nie....

note : tahun lepas raya haji pun aku tak balik rumah...sebab rajin sangat nak kerja part time...hari raya pun kena kerja juga...dekat MPH SACC....tahun nie rasa la macam raya haji juga sebab pergi sembahyang raya etc...tahun lepas, bangun pagi terus pergi kerja...memang tak rasa suasana raya langsung...huhu~moga-moga raya haji tahun depan aku dapat raya dekat rumah...amin...dapat kot insyallah sebab aku dah habis belajar dekat UiTM...peace...!!
(s0rry tak de pic tuk entry nie sbb.....n0 reas0n....ahaks..!!)
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 cOnteNgan: