d0nUt

Leave a Comment
Tarikh : 08 November 2010
Masa : 9.30pm... (aku rasa la...)
Lokasi : Dapur rumah sewa sek 7
Aktiviti : Buat donut.....

Ahli-ahli :
Mastermind - Tiyah
Raja kacau aka penasihat - Aku
Pemerhati aka pembantu - Yat

Bahan-bahan : 
- tepung gandum
- air
- garam
- yis
- butter
- esen vanilla n serbuk penaik....kot...sj tmbh...shorterm memory sbb tu x ingat..haha~

0n y0ur mark, get set, g0.....
- campur je semua bahan yg kering...haha~
- then masuk air......

tp....
disebabkan tangan ni gatal sgt....
tertuang air lebih sudah....
and....
punya la nak jadi cerita....
tepung pun dah habis....
disebabkan malas nak turun aku sanggup call mak aku tnya....


aku : mak kalau tepung gandum dah habis tp adunan lembik boleh tambah tepun len x..?
mak : uish...org buat donut guna tepung gandum ja...kang tambah tepung len x nek plak...
aku : mmg kena tambah tepung gandum jugak ke..?kalo buh tepung len mmg x leh ka..?
mak : sapa suh hg buh air lebih..p ja la bli tepung....


argh......
dengan kemalasan melampau....
terpaksalah aku turun....
sebab aku yg tuang air tu lebih...hahha~

uli punya uli......
jadi la doh donut.....
biar 1/2 jam jap....
kasi kembang sikit....



then.....
buat bentuk la....
tak kan nk goreng seketul tu plak....




walaupun tak cantik macam dekat Big Apple and Dunkin Donuts....
janji boleh makan sudah....
Tahniah kepada semua sebab berjaya....
terutama.... 
The Mastermind....haha~
 

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 cOnteNgan: