joh0r

Leave a Comment
minggu lepas aku n family aku g johor...

buat apa?
buat apa lagi kalo bukan anta adik aku...
yup..adik aku farid dpt tawaran msuk UTM..
so nak dijadikan cerita..

2hb aka jumaat...
abah,mak,eija,ali n farid dtg la mah aku..
sbb abah mmg dah plan dah nk tido shah alam jumaat malam sabtu...
just x conform nk tido umah sapa je...
antara umah aku @ umah sepupu aku kt meru...
tapi disebabkn suma dak umah aku blk so famili aku pun tido je la umah ak..
mak, abah n adik2 aku sampai dlm pukul 9 lebih la...
lpas tu ayah ak teringin nak pegi i-city pulak..
so untuk mengelakkn jam kitorng pun jalan kaki je la g sana...alah bukan jauh sgt pun...
paling jauh pun aku rasa dalam 500m je..hahha
then pas dah jln2 jap kt situ blk umah aku semula la...
abis tu nk buat apa lg..huhuh~
so tamat la 1 day trip tuk mak, abah n adik2 aku..
p/s:trip aku x mula lagi...huhu~

then start la hari ke2 aka sabtu samadgn 3hb...
pkul 10am kitorang gerak ke johor aka skudai...
nk tengok skit macam mn la keadaan johor nie..hahha~
perjalanan mcm biasa la...dah ikut highway apa yg bley tgk...
pokok aka rumput @ kereta je la...huhuh~
pas tu kitorang cari jln nk g UTM dlu..ye la nak la tgk susah ke senang nk g UTM nie..
not bad la..x susah sgt cos ada signboard..haha~
then dlm pkul4 bertolak ke JB..cari hotel la...
tak kn nk tido dlm kereta ja kot...huh~
punya la susah nak cari hotel yg abah reserve..
HOTEL RASA SAYANG...x penah dengar pun...
what so ever lah...tp nasib baik jumpa juga...
dah jumpa selesai 1 masalah..then dtg masalah lain pulak...
bilik aku duduk@girls room (abah,farid n ali dok bilik lain) probs skit...
dah la time nk udupkn lmpu x boleh2...rupa2ny x letak kunci bilik kt tmpt dia so letrik automatik terputus la...
tp knapa boys room x mcm 2 pulak...siap usung kesana sini lagi kunci tu..
x de ter'off' pun letrik tu...huhu~
then pas smyg asar kitorg g jln2 skitar kwasan hotel tu..
keluar nk cari tali pinggang tuk farid...
ada ke patut lupa nak bawa tali pinggang..teruk betul..huhu~

4hb @ hari pendaftaran farid...
pukul7.39am kitorang checkout dari hotel..
brtolak ke UTM yg lebih kurang 20minit dari hotel...
sampai je kat sana..farid buat urusan dia la...
aku??
 duduk melayan perasaan je la..nk buat apa lagi..huhu~
then selesai farid daftar kitorang (aku, farid n ali ja...yang len dgr taklimat) pergi la cari bilik dia....
UB1 1008 x salah aku...nk tau apa jadi...bilik tu x wujud wei...dah jd opis kot..haha~
bdk yg tlg tunjuk bilik tu pun pening cari bilik x jumpa...
pas tu ada sorang lagi mamat minta kunci n surat pe tah dari farid n g check semula no bilik...
rupa2ny salah blok la...
sepatutnya UB2 1008 bkn UB1 1008...pergh...
satu angka ja kot silap..hahha~x kisah la...

 UB2....???
then siap2 semua dah dekat tghari so abah ingat nk g mkn la..
tp singgah je kt kedai makan aka dewan makan kt luar kolej farid (kolej 10) kedai tutup la...
nk keluar jauh and x tau jalan sgt so mkn je la apa yg ada...
so menu tghari just megi cup (aku, abah n farid) n yg len mkn roti je..huhu~
sedih dan sadis betul...x kisah la..janji masuk perut sudah..huh~
then dlm pkul 12.30pm kitorang brtolak blk..tggl la farid kt situ..hahah~
sayonara...jgn menangis tau farid...hahha~

balik rumah pun jadi masalah jugak...
tersilap masuk simpang la...spatutnya nak naik lbuh raya ambik ke Senai,KL la kn tp...
tersilap ke JB la pulak..penat kot cari tempat nk buat u-turn...x jumpa2 plak 2...huhu~

settle la dkt johor...then prob nk msuk shah alam pulak...
terlepas simpang shah alam klang...so...
kitorang dah lalu jln jauh la pulak...
jauh la sebab smpai kena msuk highway KESAS then baru masuk federal highway blk..huh~
mmg nk kena sesat juga skit...huh~dah  time pergi johor x sesat so time blk la dia nk sesat..huh~
sampai shah alam dlm pkul 5pm then mak n abah smyg jap...
terus bertolak blk penang...pergh..kesian abah..penat kot...
then dlm pukul 12mlm aku dpt msg dr abah kata dah smpai rumah...
maknanya abah bawak kereta 12 ja...lbey kurang la...
dah dari 12 tghari smpai 12 mlm..huhuh~kesian2...
so tu la xtvt mggu aku...
apa2 pun hope farid dpt suaikn diri kt sna...
thats alll.....daaaaaaaaa~~~
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 cOnteNgan: